Door en door lekker
Lekker zit ‘m niet alleen in de smaak. Een hotdog is nog beter als de ingrediënten ook nog eens aardig zijn voor de wereld.
Niet alleen onze hotdogs zijn duurzaam. Ook binnen onze bedrijfsvoering doen we veel dingen bewust.
Zo maken wij het lekker
Er was eens een hotdog
Niemand stelt zich nog vragen bij het woord hotdog. Al is een ‘hete hond’ wel een aparte naam voor een broodje met een lange worst ertussen. Waar komt hij toch vandaan?
Frankfurt eind 1400 wordt genoemd maar ook Wenen staat genoteerd. Maar waarom dan geen Duitse naam? Daar hebben de Amerikanen dan weer een verklaring voor: ‘they made it big and great’. Maar hoe kreeg de hotdog dan zijn naam? Uit alle anekdotes hebben we er als Chez Jan eentje voor waarheid aangenomen; Tad Dorgan, een sport cartoonist uit NY, hoorde in 1891 venters op straat roepen ‘Get your dachshund sausage while they’re hot’. Dit inspireerde hem om een cartoon te maken van blaffende worstjes tussen een broodje. Omdat hij ‘dachshund’ niet kon spellen, schreef hij er ‘hotdog’ boven.
We do it the chez jan way
Toen Jan in 2017 bedacht dat de hotdog haar held ging worden, waren er gelijk een paar doelen. Het moest de lekkerste worden, het moest over vlees en vega gaan, alles mocht niet van ver komen, de smaakbaas wilde niet beperkt worden door de prijsbaas en de mensen die het gingen eten, moesten er een glimlach van krijgen. ook van alle Jantjes die ze maakten.
En zo gezegd, zo werd gedaan. Er kwam een eigen knak, in vlees en vega. Een eigen bun en een eigen saus. Alles uit de buurt. En toen er ook nog prijzen in de wacht gesleept werden, was het feest compleet. Met Jantjes door het hele land. Met trucks, hotdog barren, catering, op het menu van horeca en zelfs in een klein boxje voor thuis.
En zo doen we elke dag onze stinkende best voor 3 kleine woordjes… de lekkerste, de leukste en de tofste.
Onze signature hotdogs
Wil je Chez
verkopen of op
je menu zetten?
Waar we te vinden zijn!
Zoek je een
lekkere snack
voor je event?